Friday 8 June 2012

kau pergi jua,ramadhan~

Berlalu la sudaahh ramadhan,sebulan berpuasaa,tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira~ .. tuuudiaah,sore nabil yg mkin sedap disbbkan always dok memekak dalam karaoke jamban walaupun dalam bulan puase ni .. hoho .. hebbbaattt!! puhh! dah2 .. 
         assalamualaikum dan selamat sejahtera .. sblm ramadhan dlu saya dok pikiaq "camane erk aku nk tempuhi hidup aku dlm bulan pose yg serba indah nih .. dapatkah aku lalui seperti tahun2 sblm ni??" .. so,cre nye ialah time shur dok mkn je roti gardenia ngn inti kaye .. pstu minum,sudaaa~ .. then tgu lar azan,pas solat aku pi continue my hobi tu blek .. pstu time bebuke ade 3 cre aku bwt,iaitu :

  • dlm kul 6 stgh,kuar ngn member2 pi kedai makan mne2 & bebuke kt situ.
  • aku pegi bazir ramadhan dok pi beli makanan kt situ .. pling sket pon aku kuar duit beli nasik lauk ikan,3 ringgit sjaa .. bulan pose x elok membazir lebih2 lg di bazir ramadhan.
  • cre ketige niy pling aku ase byk manfaat klau aku bwt .. slalunye ptg tu klau penat aku tido,tido pnye tido pnye tido,da pkul 7 .. bgun,bsuh muke,pnas kan air dan MI SEDAP pon mariii .. mkanan sgre niy amat trkenal dan slalu mnjd santapan para student Universiti,Kolej mhupun Politeknik .. aku ase pling bmnfaat sbb ptme skli jimat duit,kedue x yah bzirkn tnge aku nk kuar gi bazar twpn kdai mkan,yg ketige jimat sket mse aku,xde susa2 nk buang mse gi crik mknan tu sume! :P
But... stelah sebulan berpuase,akhirnyee ramdhan melabuhkn tirainyee yg indah tu .. oh,seih dan pilu hati in krne kau telah mningglkn aku,bile lg kite akn bjumpe? taun depan? oh,bgitu lama,mampukah aku utk mnunggu mu .. Ya Allah,pnjgkn lah umurku ini agar diketemukan aku akan Rmadhan yg akan dtg .. amiinn ya rabbala'lamiinn .. maap maap maap .. muhasabah diri sketike .. huhu .. ariniy,dah msuk hari rye prtme!! 
RAMADHAN~ kauuu pergi juaaa~ T.T .. sedih sbb x dpat bwt amalan kebaikan lgsg dlm rmdhan taun niy!

*bulan pose niy anda ptut serang habis habisan dgn membwt phale .. ini krne,dlm bulan pose,phale akn digndekn .. pling x pon bce la quran .. 1 hurup 10 phle,dlm 1 ayt ade bpe urup,dlm 1 muke surat ade bpe ayat,phle 1 muke surat uh digndekn lg apabile bulan pose,jike dbwt pd mlm lailatulqadar bsamaan seribu bulan,cube bygkn kite pnye phle yg bce 1 muke surat dlm bulan pose uh digndekn kite bce dlm 1000 bulan?? so,lu pikir la sendiri .. assalamualaikum~

No comments:

Post a Comment

bile da tlintas pape kt otak tu jgn pkir byk ..
komen jew tross :)